Mar 30, 2013

FASHION EASTER

Moda zdecydowanie kocha Święta Wielkanocne! Stają się inspiracją dla fotografów, rysowników czy projektantów, nie tylko modowych... Najbardziej popularnymi, motywami są pisanki i zające wielkanocne, a najczęściej...ich uszy. Chociaż na pierwszy rzut oka wydają się niewinne, wcale takie nie są. Często stają się zabawnym dodatkiem do seksownego stroju, a wtedy mało mają wspólnego ze świętami spędzanymi w rodzinnym gronie...
Wiedzą o tym doskonale projektanci Victoria's Secret i styliści magazynu Love. W zeszłym roku wspólnymi siłami zrealizowali z okazji Wielkanocy dwuminutowy filmik. Wystąpiła w nim Doutzen Kroes przebrana za królika. Jak? Ubrana w nic, oprócz bielizny VS i króliczych uszu. Tańczy do piosenki "Why Don't You Do Right" zupełnie jak Jessica Rabbit, bohaterka filmu "Kto wrobił Królika Rogera".
Królicze uszy wykorzystał też Marc Jacobs w swojej kolekcji dla Louis Vuitton na jesień i zimę 2009. Projektant potraktował je jednak nieco inaczej. Wszystko dlatego, że zestawił je, dosyć absurdalnie, z eleganckimi strojami. W takich stylizacjach zdecydowanie mniej kojarzyły się z podopiecznymi Hugh Hefnera. Poradziły sobie za to w nowej roli, przypominając raczej okazałe opaski do włosów czy toczki. Sam Jacobs też ubrał uszy swojego projektu i wystąpił w nich w sesji zdjęciowej.
Autorzy kampanii reklamowej chilijskiej marki Basement nie skupili się tylko na uszach. W krótkim nagraniu seksowny, elegancko ubrany królik, a raczej mężczyzna z króliczą głową, podrywa...Kate Moss! Z powodzeniem. Link do spotu reklamowego TUTAJ.
Wielkanocne stylizacje są też chętnie uwieczniane przez fotografów. Helmut Newton, legendarny mężczyzna, który rozpowszechnił w sferze modowej akty. W 1992 roku wykonał znane zdjęcie Elsy Peretti w czarnym body i uszach królika. Motywy wielkanocne wykorzystują też wielkie czasopisma. W Vogue, Elle czy Dazed & Confused co roku pojawiają się sesje zdjęciowe nawiązującymi do Wielkanocy.
Symbolem o wiele mniej kontrowersyjnym, ale nie mniej popularnym w sferze modowej, są pisanki. Doskonałym tego przykładem było zaproponowanie znanym projektantom stworzenia wielkanocnego jajka.  Na pomysł tego projektu wpadł brytyjski Vogue, a wzięli w nim udział projektanci takich domów mody, jak: Chanel, Jason Wu czy Rag & Bone. 

Poniżej te i wiele innych przykładów inspiracji Świętami Wielkanocnymi.
Doutzen Kroes w nagraniu wielkanocnym magazynu Love, kwiecień 2012
Torebka domu mody Mulberry, wyraźnie inspirowana motywem wielkanocnego królika
Querelle Jansen jako zbuntowany królik wielkanocny, Dazed & Confused, kwieci 2012
Louis Vuitton, jesień/zima 2009
Barbara Palvin, następna modelka Victoria's Secret w wielkanocnej sesji. Elle UK, 2008

Uszy zaprojektowane przez Karla Lagerfelda dla domu mody Maison Michel, jesień, zima 2009
Kate Moss dla Basement
Natalia Vodianova w sesji dla brytyjskiego Vogue, maj 2008



Dodaj napis
Projektanci i ich pisanki dla brytujskiego Vogue

Elsa Peretti w obiektywie Helmuta Newtona, Nowy Jork, 1975
Daisy Lowe w sesji dla koreańskiego Dazed & Confused, kwiecień 2011

Marc Jacobs w uszach własnego projektu.



Wielkanocne projekty znanych domów mody
 Natalia Vodianova w Vogue Russia
uszy projektu Marca Jacobsa dla Louis Vuitton, czerwiec 2009

Projektant Alber Elbaz w uszach wykonanych przez Shonę Heath
Znów Natalia Vodianova, tym razem dla magazynu Tatler, maj 2011

No comments:

Post a Comment

Tell me what you think. Can't wait to read your comment.