Apr 23, 2013

FASHIONPHILOSOPHY FASHION WEEK POLAND


 
Moda to sztuka. Jest nią tak samo, jak "Mona Lisa'', prace Alfonsa Muchy, filmy Polańskiego czy ''I Can't Get No Satisfaction''. Czytelnicy mojego bloga już wielokrotnie mogli zauważyć, jak mocno wierzę w tę zależność. Pokuszę się o następną tezę. Sztuką jest nie tylko misternie wykonana barokowa suknia z szafy Marii Antoniny, nad którą pracowano kilkaset godzin. Są to też talenta zwykłych miłośników mody, a dokładniej ich zdolności stylizacyjne. Według mnie, gotowy strój, połączenie kilku zupełnie innych elementów, to coś niezwykłego. Na łódzkim Fashion Week'u spotkałam dziesiątki osób, które te umiejętności opanowały do perfekcji.


I to chyba było dla mnie najważniejsze podczas całego Tygodnia Mody. Siedziałam w pierwszym rzędzie na pokazie Michała Szulca, a od Tamary z Macademian Girl zaraziłam się pozytywną energią. Wszystko to było niezwykłe, ale to właśnie mnóstwo innych obecnych wielbicieli mody sprawiły, że ten wyjazd był naprawdę wyjątkowy. Pojawiały się stylizacje eleganckie, jak i te bardziej casualowe. Nie zabrakło jednak szalonych połączeń, które zwróciły na siebie uwagę prawie wszystkich. Wśród nich był na przykład różowy spiczasty turban, co więcej założony przez mężczyznę (jak się później dowiedziałam, blogera Adama Szymczaka), gigantyczna kokarda na głowie czy wpięta we włosy czarna korona. Świetnie wspominam wymiany zdań z tymi niesamowitymi uczestnikami. Wszystkie były inspirujące, zarówno te z projektantami, jak i ludźmi, którzy przyszli ich prace oglądać. Szczególnie dobrze rozmawiało mi się z właścicielką showroomu KOD. Debatowałyśmy nad jej wielofunkcyjnym naszyjnikiem, który podobno ,,kocha Beata Sadowska, a Grażyna Torbicka nosi jako pasek''. Była to niezwykle szczera i miła rozmowa, której zupełnie się nie spodziewałam. 

Dwa dni na FashionPhilosophy utwierdziły mnie w przekonaniu, że moda to to, co interesuje mnie najbardziej. To coś, z czym chcę wiązać swoje życie. Ale nie tylko w znaczeniu spędzania trzech godzin przed lustrem. ;)



zdjęcia: Ela Baron / Maria Kościelniak









2 comments:

Tell me what you think. Can't wait to read your comment.