Mar 4, 2015

PROJECT RUNWAY ODCINEK PIERWSZY RELACJA NA ZYWO!

Właśnie zaczął się pierwszy odcinek drugiego sezonu polskiego Project Runway! Właśnie spontanicznie wpadł mi do głowy pomysł na relacjonowanie programu na żywo! Pierwsze minuty odcinka za nami, zaczynamy!


Poznaliśmy już połowę uczestników. Jako drugi, na miejsce zbiórki przybył Quoc Anh Tran. Od razu przypadł mi do gustu. Sympatyczny, z pomysłem na siebie. Na stronie Project Runway można przeczytać, że chciałby ubierać kobiety takie, jak Carine Roitfeld, która jest dla niego ikoną stylu. Następny plus. Już od razu po przybyciu musiał zmierzyć się z pytaniem: A skąd się tu wziąłeś? Zadała je przybyła jako pierwsza Monika Olszewska-Sulejewicz. Odpowiedź pochodzącego z Wietnamu Warszawiaka? Przyleciałem statkiem kosmicznym. No cóż, głupie pytanie, adekwatna odpowiedź. Quoc Anh - Monika 1:0 

I zaczyna się pierwsze zadanie. Jak to w Project Runway (i w tego typu programach) bywa, nie chodzi o rzeczywiste umiejętności projektowania, a o show.  Dlatego więc, projektanci mają 3 minuty na poprzewracanie stołów, pozbijanie talerzy i porozrzucanie sztućców na zebranie materiałów potrzebnych do stworzenia pierwszego projektu. Ma to być coś, co dla każdego z nich jest charakterystyczne.

Anja Rubik: Bałagan jest bardzo kreatywny. Hm...Ta odpowiedź także. 

I jak zwykle modelki rządzą. Hm....To program o projektantach czy Top Model? Wydawało mi się, że to pierwsze, ale chyba się pomyliłam. 

Piotrowi Pyrchale udało się samemu zdobyć modelkę i to wymarzoną. Mam wrażenie, że Zuza Kołodziejczyk, zwyciężczyni przedostatniej edycji Top Model będzie pasowała do projektu ,,Bobera".

I znów powtórka z TVNowskiej rozrywki, czyli zabawa  w bieganie. Kto pierwszy, ten lepszy.

Oj Sylwia Kozubska. Przegięłaś.  

Już myślałam, że przeszliśmy do rzeczy najważniejszych, czyli projektów. 
Niestety, przeszliśmy do Mariusza Rakoczego, o jego projekcie (kiepskim, przyznajmy) i tym, jak się czuje Michalina pogadaliśmy kilka sekund i....czas na historię życia! Tata jest krawcem!

Quoc Anh Tran i jego chrapanie, czyli drama w domu projektantów.

Aaaaa, nie nadążam za pisaniem i oglądaniem!

CZAS NA POKAZ! TYTUŁ: WYRAŹ SIEBIE 

Sara Betkier. Kreacja całkiem niezła. Pewne nieścisłości tu i ówdzie, ale tak to już jest w Project Runway. Gdyby jury miało patrzeć przede wszystkim na jakość wykonania, nie mogliby katować projektantów tak krótkim czasem na wykonanie projektu. Wow, jakie ładne wykończenie na plecach. Brawo, Saro!

Magdalena ,,BAnerka" Ba. Według mnie, ,,Banerka" spisała się na medal. Widać pomysłowość, oryginalność. Wielka ozdoba nogi wygląda fenomenalnie. Nakrycie głowy? Świetne! Tył wygląda trochę gorzej niż przód kreacji, ale nadal daję projektantce 5+

Suknia Agaty Mickiewicz jest w zupełnie innym stylu, a także zrobiła na mnie duże wrażenie. 

Kreacja Anny Młynarczyk. Nie trudno się domyślić, że niewielu widzom przypadnie do gustu. Ja tradycyjnie doceniam pomysł i kreatywność, ale muszę przyznać: lepiej wygląda z daleka.

Mariusz, przykro mi. Proszę, proszę, proszę! Niech polskie projekty będą czymś więcej niż zwyczajną, w dodatku błędnie uszytą, białą sukienką.

Patryk Wojciechowski zrobił zestaw (sukienka + marynarka) z takich materiałów, jak: obrus, obraz (!) i podkładka pod czajnik (!).

Wow! Michał ,,Vandis" Zieliński! I to się nazywa dobra robota! Marta Sędzicka wyglądała w jego kreacji zjawiskowo. I to jest moda!

Bombka. Monika ma szczęście, że w drugim sezonie nie ma Mariusza Przybylskiego, bo oberwałoby jej się tak, jak uczestniczce pierwszej edycji, Dorocie Cieszyńskiej. 

Anh pokazał fantastyczną sukienkę i wpływy orientalne (sam pochodzi z Wietnamu).  Cóż za odwaga, żeby zbierając materiały do stworzenia stroju porwać...storczyki! Zgadzam się z samym projektantem: było tip-top!

Sylwia, pomysły masz zdecydowanie lepsze niż charakter. Ale nie usposobienie tu oceniamy, więc wielkie gratulacje!

 Bober stworzył zestaw z kotary i girlandy z tiulu. Zuza Kołodziejczyk prezentuje się w efekcie jego pracy całkiem nieźle.

Dominika Syczyńska. Ciekawe, że dół sukni wykonanej z lampy (!), narzuty i pikowanego obrusu, z daleka wygląda jak obficie obszyty od spodu futrem. Ryzykowna gra opłaciła się. 

 Alicja Korytowska. Oj, w trakcie pisania kompletnie przeoczyłam zarówno projektantkę, jak i sukienkę. Teraz widzę, że to nic straconego. Ładne, ale zbyt proste, zbyt oczywiste.

Bartosz Wcisło. Trochę chyba cisło tu i ówdzie, z przodu było trochę za krótko, ale kreacja nadal zasługuje na uznanie. Mój kolor!

CZAS NA OCENĘ JURY!

Anna Młynarczyk. Widać, że projekt jest w jej stylu. Jeśli chodzi o mnie, pojawiło się wszystko co lubię - printy, oryginalność Całkowicie zgadzam się z oceną Jacoba.

Ania. Ja wyjątkowo chyba nie kupuję. Sama się dziwię, ale jak widać, nie wszystko co oryginalne potrafi ukraść moje serce.

I jeszcze raz Mariusz. Dowiadujemy się, że sukienka została uszyta z pokrowców na krzesła. Joanna Przetakiewicz mówi bardzo mądrze: Minimalizm ma jeden warunek: musi być perfekcyjny. Poległeś na tej sukience. Krótko, ale w punkt. I, o dziwo, rzeczowo! Jacob mówi, że to modowe samobójstwo. To jest program o projektowaniu, a to nie jest projekt. #True.

Patryk Wojciechowski. Marynarka GE-NIAL-NA! I to właśnie jest projektant! Nie robi wokół siebie szumu, mało mówi. Za to dużo myśli i

Michał Zieliński, czas na ocenę jury. Ja też jestem zachwycona. Ten chłopak to doskonały przykład tego, że w zawodach kreatywnych nie wolno patrzeć na wiek. Jejku, powiedział, że patrzy na modę ja na sztukę. Uwielbiam tego chłopaka!

Bartosz Wcisło raz jeszcze. Włosy łonowe. Żart Marcina Tyszki jest na poziomie piwnicy, ale w sumie....trochę tak to wygląda. Jacob mówi, że osobowość i projekt nie transformują ze sobą. Nie wiem, czy tak się mówi...Mniejsza z tym, komentarz znowu trafny.

W tym odcinku wygrał Patryk. Dostaje immunitet na następne zajęcie. Narzutka była całkiem okej, ale jednak werdykt bardzo mnie zaskoczył. Dla mnie, nie powinno być wątpliwości, że w tym odcinku najlepszy był Michał.

Zgadzam się za to z decyzją dotyczącą przegranego. Z programu odchodzi Mariusz Rakoczy.

A w nastepnym odcinku...stroje do treningu! Montażyści raczej nie zachęcają do oglądania, skoro w zapowiedzi dali Tomasza Ossolińskiego mówiącego: Odwaliliście kawał chały. Hm.

________________________________________________________________________________
Dziękuję, że byliście ze mną! Ilość wejść na bloga podczas trwania programu zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie! Do następnego razu!


FASHION FROM ART | SOCIAL MEDIA
Like, follow, hype...:

2 comments:

  1. po co relacjonować coś, co od kilku dni jest na tvn player? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. to chyba niemożliwe, żeby ten odcinek pojawił się już wcześniej, a już w szczególności na tvn player :)

      Delete

Tell me what you think. Can't wait to read your comment.