Jul 20, 2015

RELACJA Z 8. EDYCJI CELEBRATION FASHION FESTIVAL CZ. I


W zeszłym tygodniu opublikowałam na Fashion from Art zapowiedź 8. edycji Celebration Fashion Festival. Dziś podzielę się z Wami wrażeniami z tej imprezy. A jest o czym opowiadać, bo i ja uczestniczyłam w niej w innym niż zwykle charakterze.

No właśnie. Ta edycja CFF była pierwszą, w której brałam udział, ale okazała się dla mnie wyjątkową także z innego względu. Na imprezie pojawiłam się nie tylko jako gość, ale w celach niejako zawodowych. Z dumą mogę powiedzieć, że Fashion from Art było jej patronem medialnym. Ale to nie wszystko. Twórcą Celebration Fashion Festival jest Patryk Boro, właściciel Celebration Productions, i to on prowadził całe wydarzenie, ale ja zostałam poproszona o poprowadzenie relacji medialnej dla...Fashion TV! Materiał już pojawił się na oficjalnym kanale Celebration Productions i innych miejscach w sieci. Jak wypadłam?  Co mówiłam? Kogo przepytałam przed kamerą? Jak wyglądałam? Zobaczcie sami:


Na tę okazję zdecydowałam się ubrać coś od marki Love Saints, której pokaz był jednym z punktów programu. Razem z projektantka i właścicielką, Agnes Frukacz, wybrałam biało-różowy komplet składający się z widowiskowego topu z ogromną falbaną i ołówkowej spódnicy.

O tym, co można było zobaczyć na wybiegu, w dużej mierze dowiedzie się z powyższej relacji. Usłyszycie, co do powiedzenia o swoich projektach mają ich twórcy i zobaczycie ich kolekcje. Dowiecie się, jaki styl reprezentują te ostatnie, na jakie okazje są przewidziane czy jakim kobietom i mężczyznom najbardziej przypadną do gustu. Usłyszycie też co nieco o samych projektantach i markach, m.in. skąd pochodzą, który to ich pokaz  Polsce czy z jakich źródeł czerpią inspiracje.  


Rozmawiam z Mariolą Turbiarz, projektantką Matylda Studio Fashion Design
Co ja, jako blogerka, jako autorka Fashion from Art, jako ja sama sądzę o pokazach? Teraz mogę wyzbyć się dziennikarskiej obiektywności. Moim numerem jeden okazała się kolekcja pokazana przez markę RabbitRabbit. Kiedy robiłam reaserch na stronach i profilach marki, a informacji prasowej czytałam o inspiracjach, wyobrażałam sobie, że zobaczę coś zupełnie  innego. Moją uwagę przykuły przede wszystkim informacje o inspirowaniu się światem bajek i baśni, dlatego nieco zdziwiłam się, kiedy rozmawiając z projektantką przed pokazem, mówiła przede wszystkim o naturze. I rzeczywiście, z kieszeni, torebek czy plecaków wystawały źdźbła trawy, na sukienkach pojawiły się dekoracje z kwiatów, a na bluzkach kwiatowe printy. Pozytywnie zaskoczyła mnie różnorodność materiałów. Kolejny plus za pokazanie oblicza nowoczesnej feministki, która swojej pewności siebie i poczucia własnej wartości nie musi manifestować obcisłymi sukienkami czy butami  na wysokim obcasie. Pokaz, kolekcja i sama marka RabbitRabbit to najbardziej nowatorskie elementy programu 8. edycji Celebration Fashion Festival. Mimo, że różne od oczekiwań (a może właśnie dlatego), projekty Gizelli Mazur oczarowały mnie. Jak w bajce.  


To był najlepszy pokaz piątkowej imprezy, ale czas powrócić do chronologii. Jako pierwsza zaprezentowała swoje projekty Magdalena Bisiorek, właścicielka ZoCCo. Prezentacja jej kolekcji okazała się miłą niespodzianką. Spodziewałam się czegoś megaseksownego i odrobinę wulgarnego. Niesłusznie. ZoCCo okazało się brandem ze smakiem i gustem, a seksapilu było w sam raz. Kolekcja jest dość spójna, a nawet dość różnorodna. W obecne trendy wpisała się nie tylko frędzlami, motywem przewodnim, ale także nawiązaniami do lat 70., klimatów boho i hippie.



I już tu kolejne zaskoczenie, nie tyle dotyczące marki czy projektów, a całej imprezy. Wyjście na wybieg projektantki nie jest może niczym nowym, ale czułe przyjęcie i podziękowania ze strony organizatora już tak. Patryk Boro sam zaprosił Magdę Bisiorek, by dołączyła do modelek i zapozowała z nimi do pamiątkowego zdjęcia. Wręczył jej też kwiaty i serdecznie ją uściskał, dziękując za piękny pokaz (a przecież równie dobrze, ich role mogłyby być odwrócone). Tak też działo się w przypadku każdej kolejnej projektantki i każdego kolejnego pokazu. Miłe!

Jakie były pokazy pozostałych marek? Jak zaprezentowały się CandyFeathers, Agnes Wuyam, Studio Matylda Fashion Design, Love Saints, Madame Lala, Zalla by Sara Zalewska & Urban Flavours? Co wygrałam w loterii wizytówkowej? Czym zaskoczyli mnie organizatorzy?  Jak wyglądał finał części pokazowej? Jak było na after party?

O tym w drugiej części mojej relacji z 8. edycji Celebration Fashion Festival, którą opublikuję już jutro! 


Rozmawiam z Gizellą Mazur, projektantką RabbitRabbit
zdjęcie z fanpejdża marki
na Facebooku
sukienki ZoCCo jako nagrody w loterii wizytówkowej
Ja z Agnes Frukacz, projektantką zestawu, który mam na sobie. Dzięki, Agnes!
Instagram:  fashionfromart

 by Jakub Werwicki / Celebration Productions

4 comments:

Tell me what you think. Can't wait to read your comment.